Miele Complete C3 EcoLine Plus rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 EcoLine Plus rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Age 08-06-2019

Miele Complete C3 EcoLine Plus wit

Wij hebben met Miele doorgaans goede ervaringen voor wat betreft wasmachine en wasdroger. Ook de vorige stofzuiger van Miele beviel ons prima, maar was aan vervanging toe.
Dus met die ervaring naar een Miele stofzuiger gezocht en uit alle mogelijkheden dachten we dat dit voor ons de beste keus zou zijn.
Dachten dat dit een goede keuze zou zijn...
Aanvankelijk wel, lekker stil, mooi lang snoer.
Maar na korte tijd ervaring begonnen we toch te twijfelen:
- de zuigkracht viel, vergeleken met het oude beestje, tegen
- het oprolmechaniek was wel erg gretig, dus oppassen als je de gevoelige knop zou aanraken
Nu, 2 jaar verder kunnen we gerust zeggen dat dit een miskoop is gebleken. Wat een waardeloos apparaat - de merknaam en reputatie van Miele onwaardig!
De zuigkracht stelt echt niets voor, ondanks vervangen van filters. Moet altijd in de max. stand staan. Een tapijt zuigen is een drama, je moet eindeloos blijven herhalen. Zelfs lichte materialen blijven vaak gewoon liggen op een laminaatvloer, dus wat is er dan werkelijk uit het tapijt gezogen?
Het oprolmechaniek werkt constant, dus een snoer uittrekken tot de gewenste lengte is er niet meer bij. Snoer blijft soms ook vast zitten en dan maar weer een klap geven. Pas op, want dan schiet het snoer met een noodvaart naar binnen.

Pluspunten

• GEEN, nou ja... ééntje
  • lengte snoer

Minpunten

• VERSCHILLENDE
  • zuigkracht
  • oprolmechaniek
  • grote, te zware machine voor wat hij doet
  • turbo tapijtmondstuk van vorig app. is onbruikbaar

Kritische consument 19-09-2018

Slechte kwaliteit en haal de benaming ECO maar weg

In april 2016 hebben wij adhv een test, verricht door de Consumentenbond, laten verleiden om voor de 3e keer een Miele stofzuiger aan te schaffen. (Complete C3 Black Diamond Ecoline).
Achteraf gezien een miskoop en het vertrouwen in dat er géén betere is dan een Miele is voor ons helaas géén vaststaand gegeven meer.
Wat de benaming Eco moet betekenen ontgaat ons..........
De machine is al twee keer terug geweest bij de leverancier vanwege defecten, die ons niet verwijtbaar waren.
Daarnaast is de pistoolgreep een stuk plastic wat snel slijt en waar bovendien een gevaarlijk ijzeren pinnetje uit tevoorschijn komt naarmate de tijd vordert. Voor mij persoonlijk extra gevaarlijk aangezien bij de minst geringste wondjes een ziekenhuisopname vanwege een ernstige wondroos niet ondenkbaar is. Gevaarlijk onderdeel dus ook nog.
De parketborstel heeft ook geen lange levensduur. Koppeling zuigmond en draaistuk vliegt uit elkaar waar blijkbaar twee rubber ringetjes in zitten, waarvan er 1 is verdwenen met als resultaat: Onbruikbaar.
Kortom, de aankooptest met een hoge score resulteert na een tijd van gebruik een lage score voor wat betreft degelijkheid en duurzaamheid. Het woord ECO is ons inziens een verkeerde benaming.
Gezien de snelle slijtage van de kunststof onderdelen blijken deze verre van milieubewust te zijn en slecht voor het milieu en slecht voor de portemonnee van de klant en uiteindelijk ook voor de producent.
Voor ons is het geen Miele meer die in de toekomst zal worden aangeschaft.
Dit probleem heb ik ook gemeld bij de Consumentenbond aangezien een product na aankoop ook een verloop heeft en dat dient eveneens te worden meegenomen in een aankoopadvies.................helaas.

"'Immer besser'
Ervaar de Miele-kwaliteit"

gaat deze vlieger niet meer op!
Ook bij ons is het probleem het plotseling oprollen van de snoer herkenbaar......niet erg fijn.

Bondbond7 17-08-2015

Bond bond
Wij hebben deze Miele Ecoline Stofzuiger een paar weken geleden gekocht en ik vind dit Geen goede stofzuiger. Een zware stofzuiger wat het gewicht betreft Veel te zwaar een zeer onhandig Snoer als je niet uitkijkt en het snoer wordt automatisch opogerold in de stofzuiger als je op de juiste knop drukt en soms vat er dan iets kapot je kunt het automatische oprollen NIET stoppen En de Zuigkracht is veel te hoog. De volgende keer dat wij een stofzuiger kopen wordt het een heel ander merk. Nogmaals Geen Goede Stofzuiger.

Michel1966 01-07-2015

Alles is aanwezig aan borstels in de stofzuiger, zuigt zeer krachtig ondanks 800 watt. Je moet hem echt op half vermogen zetten. Onze oude philips was 20 jaar toe aan pensioen

Wimmys 27-06-2015

Ik heb de Miele Complete C3 Red Ecoline Plus nu ongeveer 2 maanden, en ben er beslist niet blij mee.
Het positieve is dat hij weinig geluid maakt, ik gebruik hem altijd op minder dan de helft van de maximum zuigkracht.

Het negatieve
Het ‘Comfort’ systeem voor het oprollen van het snoer is zo gevoelig dat minstens 2 x per stofzuigbeurt het snoer met veel kracht naar binnen getrokken wordt, waardoor bijvoorbeeld een vaas of de kat een tik van het snoer krijgen. Dit gebeurt doordat tijdens het zuigen de oprolknop met de stofzuigerslang wordt aangeraakt. Soms trekt hij de stekker ook uit het stopcontact waardoor ook hoger gelegen spulletjes gevaar lopen.

De wieltjes onder de stofzuiger zijn zo klein dat ze in vloerbedekking wegzakken, hij schuift daardoor met zijn buik over de grond en je moet hard aan de slang trekken om hem te verplaatsen. Als hij dan schuift, en hij komt op een stuk gladde vloer, schiet hij een stuk door, want daar gaat het rollen natuurlijk wel goed. Ik vraag me af of de slang, door dat constant uit elkaar getrokken worden, het wel een paar jaar gaat uithouden.

Als het snoer automatisch opgerold is zit de stekker vaak niet in de uitsparing maar een beetje scheef, steekt daardoor iets uit, bij het niet in gebruik zijn staat de stofzuiger aan 1 kant op de metalen contacten van de stekker. Juist omdat het automatisch gaat en ‘Comfort’ genoemd wordt zou je niet verwachten dat je moet controleren of hij wel of niet een paar millimeter uitsteekt.
Het bijgeleverde mondstuk heeft 2 scharnieren met daartussen weer een stukje slang. Dat ziet er heel spannend uit, maar bij het naar je toetrekken hobbelt het mondstuk over de vloerbedekking, afhankelijk van vloer en zuigkracht. Het zuigt gewoon heel vervelend.

Om het mondstuk in de ‘gladde vloer’ stand te zetten heeft het een goede knop, je drukt er op en hij wordt omgezet. Om hem weer naar ‘tapijt’ te zetten kun je er niet zonder meer op drukken, je moet dan ook nog naar voren duwen.

Helaas is het mondstuk zelfs niet te vervangen door een mondstuk van een ander merk. Zelfs niet door de mondstukken van een Miele van 25 jaar geleden die ik voor de auto gebruik. Gelukkig heb ik wel al goedkope alternatieven kunnen googelen.

Stofzuigen is voor de meeste mensen al niet het leukste huishoudelijke klusje.
Of hij heel goed of net iets minder goed zuigt, dat is voor een normaal mens niet te merken/zien, dus eigenlijk vind ik dat iets minder belangrijk. Wel of pluizen en kattenharen van bijvoorbeeld een droogloop-mat weggezogen worden of hij goed rijdt en of hij makkelijk oprolt. Sommige van bovenstaande opmerkingen mogen overdreven lijken, maar alles bij elkaar ben ik dus zeer ontevreden.

Magda G 23-11-2019

Mijn stofzuiger is nu 2 jaar en 1 maand oud. Heb van in het begin ondervonden dat het rolfunctiesysteem niet echt vlot liep maar ben nooit terug naar de verkoper gelopen. Ik kon alleen zeggen "het hapert soms". Vandaag is mijn rolsysteem helemaal stuk en kost een herstelling 169 €. Mijn stofzuiger kostte bij aankoop 219 €. Nu zegt de verkoper je had het maar moeten laten nakijken, garantie periode is 2 jaar en geen dag meer. Een goede raad laat het nu eens controleren!! Ik heb een ander toestel dan het uwe maar ben ook ontevreden over mijn eerste Miele toestel.

Despereaux 07-02-2016

prima review, ik ga maar naar een ander merk kijken, lees nu toch wel veel negatieve Miele reviews!

samrijst 20-01-2015

Krachtige zuigkracht voor tapijt en verstelbaar. Dubbele borstels om parket en linoleum te zuigen. mooie vormgeving, apparaat voldoet aan onze standaard voor degelijk, gestroomlijnd, flexibel zwenken en duurzaamheid. Bezorgproces van Bemmel&Kroon was van bestellen tot delivery degelijk en accuraat en klantvriendelijk; bevestiging aankoop en aankondigen bezorgen per mail. Een dag van te voren duidelijkheid omtrent tijdspanne en smsje een kwartier voor bezorging.